Barnesabbatsskolen

Hver lørdag (sabbat) kl.10.00

Barnesabbatsskolen er en ukentlig bibeltime for barn og unge i alderen 0-16 år. Barna deles inn i grupper etter alder: 0-5 år, 6-9 år og 10-16 år. Vi møtes samtidig med sabbatsskolen for de voksne, hver lørdag (sabbat) kl 11.00-12.00.

Barnesabbatsskolen gir barna trosopplæring. Vi bruker Gracelink som ressurs, og barnehefte kan du kjøpe hos Norsk bokforlag.

Barnesabbatsskolen er et SABU lokallag.

Lyst til å bli med? Velkommen!

Barnesabbatsskole Syvendedags adventistkirken Stavanger

Foto: Tom Ånonsen

Tenåringslaget

Ca annenhver lørdag (sabbat) kl.19:30

Stavanger menighet er velsignet med mennesker i alle aldre, også en stor gruppe tenåringer. Ungdomslaget er for tenåringer som går på ungdomsskolen eller videregående.
Vi møtes ca annenhver lørdag enten på Vatneli i Sandnes eller i hjemmene til noen av tenåringene. På ungdomslagssamlingene har vi andakt, spiser sammen og finner på mye sprell og moro. Innimellom er vi med på turer sammen med speideren og vi har også egne kortere turer.

Foto: Carl-Fredrik Hammersland

Speider

Ca. annenhver uke

Adventistkirken i Stavanger samarbeider med Adventistkirken i Sandnes om speiderarbeid og speiderne møtes en tirsdag i måneden og en søndag i måneden, så det er speider ca annenhver uke.

Alle barn fra og med 1. klasse kan delta i speideren og vi liker også å utvikle nye ledere ved å engasjere de største tenåringene.

Speiderne tar HF-merker og grader og en gang i året er det speidergudstjeneste og vigsling der merkene og gradene deles ut.

Når speiderne møtes en søndag i måneden går man som regel på tur med bålkos og aktiviteter.

Hvert år arrangeres det en speiderleir i regi av Adventistkirkens speiderkorps, og hvert fjerde år er det såkalt «Camporee» som samler speidere fra hele europa til leir. På alle leire er det høy tau- og teltfaktor, leirbål og alltid god mulighet for boltring i kano. Sjelden ser man flere smilende fjes på ett og samme sted!

SABU Syvendedags adventistkirken Speider Stavanger

Foto: Adams

I Stavanger adventistmenighet ønsker vi å ta barna på alvor slik Jesus gjorde det.
”La de små barna komme til meg og hindre dem ikke, for Guds rike hører slike til.”
Vi har derfor mange tilbud til barna.